Etusivu Haku Palaute Yhteystiedot Kartat Tapahtumat Uutiset English   RSS
Takaisin

Nykyisiä ja uusia asiakkaita PacTecissa

Moveroll-rulla toimi osaston vetonaulana.
Pakkaus- ja elintarvikealan PacTec-, FoodTec- ja GrafiTec-messut kokosivat Helsingin messukeskukseen 240 näytteilleasettajaa. Joukossa olivat myös kauhajokelaiset Done Logistics Oy ja Antti Lindfors Oy.
Messujen kävijämäärä kärsi samaan aikaan pidetyistä Alihankinta-messuista, sillä kohderyhmät ovat osittain samat. Näytteilleasettajat toivoivatkin ensi vuodelle eri ajankohtaa. Monet toivoisivat myös tapahtuman tiivistyvän kolmen päivän mittaiseksi, nykyisen neljän päivän sijaan.

Antti Lindfors Oy oli Pactec-messuilla isolla osastolla yhdessä Nekos Oy:n kanssa. Yrityksiä yhdistää sama omistus ja yhteiset projektit. Toimitusjohtaja Iiro Valtosen mukaan yritys oli napannut potentiaalisia asiakkaita, vaikka entistä pienempi kävijämäärä näkyikin osastolla.
Elintarviketeollisuuteen järjestelmäratkaisuja tekevällä Antti Lindfors OY:llä on tällä hetkellä täystyöllisyys, sillä keväällä saatu kauppa poiki neljän miljoonan tilauksen Ruotsiin ja Norjaan.

- Suomen investoinnit ovat matalalla tasolla, joten jos vientiä ei olisi, tilanne olisi huono, toimitusjohtaja Iiro Valtonen kuvailee. Yrityksen tuotannosta noin 80 prosenttia menee vientiin.

Tilauskanta tuo töitä yli puoleksi vuodeksi, mikä on Valtosen mukaan normaalia parempi tilanne. 40 oman työntekijän lisäksi töitä on riittänyt muutamalle vuokratyömiehelle.

Kättelyä kerran vuodessa

Messuosastolla keskitytään uusien kontaktien hankkimiseen, mutta myös vanhojen asiakkaiden tapaamiseen. Done Logisticsi Oy:n Juha-Pekka Mäkiranta ja Pirjo-Leena Ketola pitävät tärkeänä, että tavataan kasvokkain.

- On tärkeätä, että asiakkaita saa kätellä ainakin kerran vuodessa, Mäkiranta tiivistää messujen merkityksen.

Markkinointipäällikkö Pirjo-Leena Ketola oli tyytyväinen saatuihin kontakteihin.

-Niitä on tullut mukava määrä. Teimme paljon ennakkomarkkinointia, kirjeitä lähti yhdessä yhteistyökumppanien kanssa 700:lle ja edeltävän viikon olemme tehneet kontaktisoittoja. Jälkimarkkinointi jatkuu välittömästi messujen jälkeen, Ketola kertoo.

Done Logistics Oy:llä on hyvä työkanta kahdeksi vuodeksi, sillä se teki koko historiansa isoimman kaupan kesällä. Yritys toimittaa meijerituotteiden käsittely- ja keruujärjestelmän Norjaan. Kaupan arvo oli 12 miljoonaa euroa. Yritys työllistää yli 40 työntekijää.

Elintarvikeala, kuten meijeri- ja juomateollisuus on selkeästi se, mikä tällä hetkellä investoi, etenkin ulkomailla.

- On hyvä, että meillä on useampi tukijalka. Perinteisellä rullankäsittelypuolella paperiteollisuudessa on hiljaisempaa, ala on Suomessa muutostilassa, Ketola kertoo.

Done Logistics Oy oli PacTec-messuilla yhdessä alihankkijoidensa Octomeca Oy:n ja Sovellusmestarit Oy:n kanssa. Edellinen tekee käärintälaitteita ja jälkimmäinen Innosuomi-palkittua, paineilmalla toimivaa siirtolaitetta. Moveroll-rulla toimikin osaston vetonaulana kiinostaen messuvieraita.
TIINA RANTAKOSKI
01.10.10
Kommentti (0) Lisää kommentti

Uutisotsikot:

    Polku: /Sisältösäiliö/Ajankohtaista